Chainen ohne Schillerpin?

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  • Ich habe inzwischen schon mehrfach gehört das das SOS chainen nicht vom Schillerpin beeinflusst wird, aber noch keine Quelle gesehen die das wirklich belegt.


    Habe ich irgendwas verpasst? Hat der Pin jetzt nur Wirkung beim züchten und zufälligen Begegnungen? Wäre mal gut zu wissen...

    Zum Glück haben Computerspiele nicht wirklich Einfluss auf die Jugend, sonst würden wir dank Pac-Man heute alle magische Pillen fressen und sich ständig wiederholende Musik hören.


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  • Das man auch ohne Pin Shinys bekommen kann ist mir klar(hab selbst durch Glück ein Gelatroppo bekommen). Ich will nur wissen was ob es die Prozentuale Chance beeinflusst oder nicht. Darüber hab ich bisher nichts gefunden.

    Zum Glück haben Computerspiele nicht wirklich Einfluss auf die Jugend, sonst würden wir dank Pac-Man heute alle magische Pillen fressen und sich ständig wiederholende Musik hören.


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  • "Shiny Chance

    • Chain length of 0 to 69: ???**
    • Chain length of 70 to 255*: Three extra rolls for a shiny spawn.

    After a chain of 70 the game rolls the shiny chance an extra three times, meaning the normal chance of 1/4096 gets increased to 4/4096, effectively giving a chance of 1/1024.
    With a shiny charm, this chance is originally 3/4096 (two extra rolls for shiny spawn), and so gets boosted to 6/4096 after a chain of 70, effectively giving about a 1/683 chance of a shiny until the chain counter rolls over to 0.
    Take this section with a grain of salt, however, as there seems to be some doubt from the source as to whether these numbers are accurate. It's entirely possible this chance is much higher; we just don't know yet.
    Side note: Assuming the Masuda method in this game is the same as in Gen VI, using it with a shiny charm yields a shiny chance of 8/4096 (five extra rolls from MM and two extra from charm), or a 1/512 chance per egg. Make of that what you will.


    EDIT: Since I've seen a bit of confusion over this, here's a list of what will and will not break a chain.
    What WILL break a chain:

    • Knocking out all pokemon on the field, thus ending the battle.
    • Knocking out the original caller, ONLY IF there are no other evolutionary relatives on its side. For example, KO'ing a Pichu, if the enemy side consists of a Pichu and a Happiny.

    What will NOT break a chain:

    • Switching out your pokemon mid-fight
    • Knocking out the original caller, as long as the ally called is of the same evolutionary family.

    For example, let's assume you are chaining Pichu's.
    If the original Pichu calls another Pichu, and you KO the original Pichu, the chain will NOT be broken.
    However, if the original Pichu calls a Happiny, and you KO the original Pichu, the chain WILL be broken."


    Wenn ich das jetzt richtig Übersetze, verdreifacht sich die Chance auf ein Shiny zwischen 70 - 255 encountern und dann beginnt die Kette von neuem? Ich dachte immer es existiert gar keine Kette?


    Also im Endeffekt:
    Ohne Pin:
    0 - 69 encounter 1: 4096
    70 - 255 encounter 1: 1024


    mit Pin:
    0 - 69 encounter 3: 4096
    70 - 255 encounter 1:683


    Interessant...

    Zum Glück haben Computerspiele nicht wirklich Einfluss auf die Jugend, sonst würden wir dank Pac-Man heute alle magische Pillen fressen und sich ständig wiederholende Musik hören.


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